Заняття 1:
Історія , історичні науки і хронологія часу(+ЗНо)
Зміст уроку.
1) Історія як наука
2) Історичні джерела
3) Періодизація історії
3) Періодизація історії
4) Час і простір в історії
а) Хронологія та стрічка часу в історії
б) Як визначати століття та І і ІІ половину століття
в) Як визначати тисячоліття
г) Обчислення скільки років тому відбулася історична подія
5) Історична картаг) Обчислення скільки років тому відбулася історична подія
Хід уроку.
1) Історія як наука та історичні джерела
Група1
Пригадайте основні поняття або перегляньте їх натиснувши на посилання.
Пригадайте основні поняття або перегляньте їх натиснувши на посилання.
Робота з термінами
історія «історичні джерела» Історичні джерела, «археологічна культура» ,
,"геральдика","сфрагістика","антропологія"Антропологія,""Етнографія,"Етноніміка", Антропоніміка,"Топоніміка,"Архіологічна культура,"Архіологія Нумізматика, Музей,"Бібліотека , Архів,"цивілізація",Хронологія , Геральдика Історія України Архіологічна памятка Лінгвістика
Група2 Робота з підручником
Виконайте завдання в підручнику Бандровського на ст. 6
Зробіть опорний конспект з підручника Ляха ст.3-6
Виконайте завданняв підручнику Пометун ст.6-7
Складіть план відповіді за підручником Шалагіної ст 3-5
Група 3 Робота з відіо Перегляньте відео і дайте відповідь "Чому потрібно вивчати історію" Переглянути
Група 4 Робота з персоналіями
Підготуйте розповідь про "Батько історії" Переглянути
Геродот
Група 5 Робота з презентацією
Переглянувши презентацію складіть по 2 питання для однокласників Переглянути презентації №1 та №4. №5
Перегляньте презентацію №3 наведіть приклади історичних джерел Переглянути
Група 6 Робота з схемою
Що Ви дізналися працюючи з схемою?(Аналіз схеми)
історія «історичні джерела» Історичні джерела, «археологічна культура» ,
,"геральдика","сфрагістика","антропологія"Антропологія,""Етнографія,"Етноніміка", Антропоніміка,"Топоніміка,"Архіологічна культура,"Архіологія Нумізматика, Музей,"Бібліотека , Архів,"цивілізація",Хронологія , Геральдика Історія України Архіологічна памятка Лінгвістика
ДовідникПереглянути
Група2 Робота з підручником
Виконайте завдання в підручнику Бандровського на ст. 6
Зробіть опорний конспект з підручника Ляха ст.3-6
Виконайте завданняв підручнику Пометун ст.6-7
Складіть план відповіді за підручником Шалагіної ст 3-5
Група 3 Робота з відіо Перегляньте відео і дайте відповідь "Чому потрібно вивчати історію" Переглянути
Група 4 Робота з персоналіями
Підготуйте розповідь про "Батько історії" Переглянути
Геродот
Група 5 Робота з презентацією
Переглянувши презентацію складіть по 2 питання для однокласників Переглянути презентації №1 та №4. №5
Перегляньте презентацію №3 наведіть приклади історичних джерел Переглянути
Група 6 Робота з схемою
Що Ви дізналися працюючи з схемою?(Аналіз схеми)
Історичні джерела – будь-які засоби інформації, що безпосередньо відображають історичний процес і дають можливість вивчати минуле людського суспільства, тобто все створене людиною, що дійшло до наших днів у вигляді предметів матеріальної культури, писемних пам’яток, усної творчості тощо.
Групи історичних джерел:
– усні (міфи, легенди, казки тощо)
– писемні (літописи, документи, щоденники, мемуари тощо)
– речові (залишки жител, знаряддя праці, начиння, одяг тощо)
– мовні (назви річок, гір, міст, сіл тощо)
– етнографічні ( ті, що виникають на основі вивчення побуту та звичаїв сучасних традиційних суспільств (на сьогодні – переважно австралійські чи африканські племена)
– фоно-, фото-, кінодокументи.
Археологічна культура – сукупність археологічних пам’яток певної території і часу, що мають своєрідні місцеві особливості. А. К. отримує назву за місцем першої знахідки або за певними визначальними ознаками (обрядом поховання, формою кераміки тощо).
Група7 Робота з тренінгом
Виконайте тренінг - кросворд Переглянути
Виконайте тренінг- кросворд Допоміжні науки Переглянути
Виконайте тренінг вставити пропущені слова Історичні джерела Переглянути
Пройдіть тренінг -мозаїка Історичні джерела Переглянути
Тренінг-відповідностей- таблиці Історичні джерела Переглянути
Тренінг-гра Допоміжні науки Переглянути
3) Періодизація історії
Група1 Перегляньте схемуВизначте періоди та їх хронологічні межі.
Група2 Робота з підручником
Виконайте завдання в підручнику Бандровського на ст. 7-8
Виконайте завданняв підручнику Пометун ст.6
Зробіть опорний конспектпо підручнику Голованова ст.8-10
Періодизація Стародавньої історії України:
1. Кам’яний вік (1 млн. р. тому – кінець ІІІ тис. до н.е .)
2. Бронзовий вік (кінець ІІІ тис. до н.е . – І тис. до н. е.)
3. Злізний вік (І тис. до н. е.)
4) Час і простір в історії
а) Хронологія та стрічка часу в історії
1)Група 1 Робота з підручником
Виконайте завдання в підручнику Бандровського на ст. 9-11 параграф 1
Виконайте завдання в підручнику Пометун ст.9-11 параграф 2
Складіть план відповіді за підручником Шалагіної ст 7-9 параграф 1
Виконати завдання підручник Голованова ст.12-15параграф2
Виконайте завдання в підручнику Бандровського на ст. 9-11 параграф 1
Виконайте завдання в підручнику Пометун ст.9-11 параграф 2
Складіть план відповіді за підручником Шалагіної ст 7-9 параграф 1
Виконати завдання підручник Голованова ст.12-15параграф2
2)Група 2 Робота з термінами
Поясніть що означають ці терміни;Хронологія "літочислення" "наша ера" "до нашої ери""століття""тисячоліття"
Поясніть що означають ці терміни;Хронологія "літочислення" "наша ера" "до нашої ери""століття""тисячоліття"
3)Група 3
1. Поміркуйте, чому історію називають «наукою про людей у просторі й часі».
2. Поясніть, як заняття людей, їхні житла, одяг, харчування, традиції і звичаї пов’язані з тим, у якій місцевості, в якому просторі вони жили.
3. Пригадайте, які одиниці вимірювання часу вам відомі.
4)Група 4 Робота з схемою
Група5 Робота з презентаціею
Переглянути №1 Виконайте завдання слайдів 13-15
Переглянути №2 Виконайте завдання слайду 8
Переглянути №1 Виконайте завдання слайдів 13-15
Переглянути №2 Виконайте завдання слайду 8
2) Як визначати століття та І і ІІ половину століття.
Група 1
Виконайте завдання на співвіднесення років зі століттями чи тисячоліттями та на зворотну відповідність – століть (тисячоліть) з роками. Нариклад
1) Князь Ігор загинув у 945 році. У якому столітті це відбулося?
А) VIII ст. Б) IX ст. В) X ст. Г) XI ст.
2)Битва на на Жовтих Водах відбулася в 1648 р. Назвіть тисячоліття:
А) I тис. до н.е. Б) І тис. В) ІІ тис. Г) ІІІ тис.
Виконайте завдання на співвіднесення років зі століттями чи тисячоліттями та на зворотну відповідність – століть (тисячоліть) з роками. Нариклад
1) Князь Ігор загинув у 945 році. У якому столітті це відбулося?
А) VIII ст. Б) IX ст. В) X ст. Г) XI ст.
2)Битва на на Жовтих Водах відбулася в 1648 р. Назвіть тисячоліття:
А) I тис. до н.е. Б) І тис. В) ІІ тис. Г) ІІІ тис.
Пройдіть Тренінг - вікторину "Визнач століття" Переглянути
3) Як визначати тисячоліття.
Зразок обчислень
-
-
-
-
-
-
-
Група 1 Опрацюйте схему та поясніть як визачити тисячоліття
Пройдіть Тренінг - вікторина "Як визначати тисячоліття" Пройти
Пройдіть Тренінг "Як стати мілліонером"
Визначте до якої половини століття належать дати Переглянути
4) Обчислення скільки років тому відбулася історична подія
Група 2
Виконайте задачі на встановлення віддаленості події від сьогодення, наприклад Скільки років тому відбулася подія, якщо відома її дата? Наприклад:
У 1651 році відбулась битва під Берестечком. Скільки років
минуло з того часу?
Груа3 Виконайте задачі на встановлення віддаленості однієї події від іншої. Наприклад, Скільки років розділяє події? або На скільки років одна подія відбулася раніше (пізніше) від іншої?
Хрещення Русі відбулося у 988 році . А створення Греко-католицької церкви в 1696 році. У якому столітті відбулася ці події? Скільки років розділяє ці події?
Група 4 Виконайте Задачі на встановлення дати події за її віддаленістю від сьогодення Наприклад, У якому році відбулася подія, якщо відомо, що від сьогодення її відділяє 22 роки?
Група5 Виконай Задачі на встановлення дати події за її віддаленістю від іншої події .У якому році відбулася подія, якщо відомо, якщо відомо, що це сталося після вказаної події через певну кількість років?
Острозька Біблія була надрукована 1581 році. Проте Остромирове Євангеліє –одна із найвидатніших пам’яток старослов’янського письменства, датована значно ранішим періодом. Її написання було раніше літопису на 526 (525) роки? Назвіть роки і у якому столітті було написане Остромирове Євангеліє.
Виконайте задачі на встановлення віддаленості події від сьогодення, наприклад Скільки років тому відбулася подія, якщо відома її дата? Наприклад:
У 1651 році відбулась битва під Берестечком. Скільки років
минуло з того часу?
Груа3 Виконайте задачі на встановлення віддаленості однієї події від іншої. Наприклад, Скільки років розділяє події? або На скільки років одна подія відбулася раніше (пізніше) від іншої?
Хрещення Русі відбулося у 988 році . А створення Греко-католицької церкви в 1696 році. У якому столітті відбулася ці події? Скільки років розділяє ці події?
Група 4 Виконайте Задачі на встановлення дати події за її віддаленістю від сьогодення Наприклад, У якому році відбулася подія, якщо відомо, що від сьогодення її відділяє 22 роки?
Група5 Виконай Задачі на встановлення дати події за її віддаленістю від іншої події .У якому році відбулася подія, якщо відомо, якщо відомо, що це сталося після вказаної події через певну кількість років?
Острозька Біблія була надрукована 1581 році. Проте Остромирове Євангеліє –одна із найвидатніших пам’яток старослов’янського письменства, датована значно ранішим періодом. Її написання було раніше літопису на 526 (525) роки? Назвіть роки і у якому столітті було написане Остромирове Євангеліє.
Група 6
Виконайте завдання на картках
Виконайте завдання на картках
Картка 1
1. У 410 р. готи розгромили Рим. Скільки років тому від- булася ця подія?
2. Падіння Ассирії відбулося у 612 р. до н. е. У 539 р. до н. е. під ударами персів загинув Вавилон. Яка подія була раніше? У яких роках цим подіям виповнилося 2000 років?
Картка 2
1. У 395 р. Римська імперія була поділена на Східну і Західну. Скільки років тому відбулася ця подія?
2. У 221 р. до н. е. правитель царства Цінь переміг супро- тивників і об’єднав увесь Китай під своєю владою. У якому році цій події виповниться 2500 років?
Картка 3
1. У 453 р. загинув король гунів Аттіла. Скільки років тому відбулася ця подія?
2. У 334 р. до н. е. Александр Македонський розпочав свій похід проти Дарія ІІІ. У якому році цій події виповнить- ся 2500 років?
Група 7
Група 7
Пройдіть Тренінги Перший мілліон "Хронологія часу" Пройти
ІІІ. Узагальнення.
Пройдіть ВИХІДНЕ Контрольне Тестування в програмі test.edu.vn.ua Пройти
-5)Історична карта
Група1Робота з картою
Перегляньте карту і запамятайте регіони Переглянути
Історичні регіони України
Група2Робота з картою
Група3 Робота з тренінгом
Пройдіть етнографічний практикумOnline Test Pad Переглянути
ІІІ. Узагальнення.
1)Пройти тестуванняOnline Test Pad Переглянути
2)Виконати вправу тренінг "Як стати мілліонером" Переглянути
3) Пройти контрольне тестування
в програмі test.edu.vn.ua Пройти
ІУ.Домашнє завдання.
1)Виконайте завдання в підручнику
Бандровського на ст. 9-11 параграф 1
Виконайте завдання в підручнику Пометун ст.9-11 параграф 2
Складіть план відповіді за підручником Шалагіної ст 7-9 параграф 1
Виконати завдання підручник Голованова ст.12-15параграф2
Бандровського на ст. 9-11 параграф 1
Виконайте завдання в підручнику Пометун ст.9-11 параграф 2
Складіть план відповіді за підручником Шалагіної ст 7-9 параграф 1
Виконати завдання підручник Голованова ст.12-15параграф2
2)Створення мережевих практичних вправ в програмі LearningApps.org Переглянути
3)Створити тести в програмі Online Test Pad Переглянути
4)Створити тести в програмі test.edu.vn.ua Переглянути інструкцію переглянути Переглянути
4)Створити тести в програмі test.edu.vn.ua Переглянути інструкцію переглянути Переглянути
5)Створення відео проектів " Як обраховується час в історії"
"Історичні календарі"
"Історичні календарі"
У.Посилання на розробки уроків
УІ . Інші ресурси
УІІ.Не використані форми роботи
Встановлення причинно наслідкових зв’язків
Аналіз історичних джерел
Робота з таблицею
Робота з аудіозаписами
Робота з ілюстраціями
Робота з культурними памятками
"Онлайн-дискусія"
Віртуальні подорожі
Комментариев нет:
Отправить комментарий